مزايا و معايب دوربين هاي بي سيم / سي سي دي يا CCD چيست؟

مزايا و معايب دوربين هاي بي سيم / سي سي دي يا CCD چيست؟

 

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه چرا با وجود تقاضاي زياد براي استفاده از دوربين مداربسته  بي سيم استفاده از اين نوع دوربين ها محدود است. در اين مقاله تا حدي دلايل اين موضوع را بررسي مي كنيم.
دوربين هاي بي سيم از نظر نياز به سيم كشي در دو نوع متفاوت ساخته ميشوند. برخي از انواع اين دوربين ها كاملا بدون نياز به هر سيمي كار مي كنند. براي تغذيه اين دوربين ها بايد از باتري استفاده كرد.
مزايا
مزيت اصلي دوربين هاي بي سيم راحتي و سرعت بالا در نصب آنها است. نصاب مي تواند دوربين را در هر محلي بدون توجه به امكان يا عدم امكان سيم كشي نصب كند (اگر دوربين با باتري كار كند. براي دوربين هاي بدون باتري هم مي توان به راحتي از نزديك ترين پريز برق تغذيه دوربين را تأمين كرد (گرچه اين كار استاندارد نيست). اين دوربين ها داراي امنيت بيشتري نيز هستند. از آنجا كه دوربين فاقد سيم است تنها با دسترسي مستقيم به دوربين مي توان  آن را قطع كرد و امكان قطع كابل دوربين از پايين وجود ندارد.

هزينه هاي كابل كشي و داكت كشي نيز براي اين دوربين ها تا حد زيادي كاهش پيدا مي كند. در ضمن گيرنده دوربين مي تواند به راحتي جا به جا شود يا تصاوير دوربين ها به راحتي از چند محل بازديد شود.
معايب
براي دوربين هايي كه با باطري تغذيه مي شوند ، بزرگترين كابوس تعويض دائمي باتري هاي دوربين است.گذشته از زمان مورد نياز در صورت زياد بودن دوربين ها هزينه باتري ها مي تواند مبلغ قابل توجهي باشد.
سيگنال خروجي دوربين هاي بي سيم خيلي قوي نيست. به همين جهت موانع مخصوصا موانع فلزي مي توانند به شدت اين سيگنال را كاهش دهند. در واقع روش استانداردي هم براي محاسبه ميزان افت سيگنال دوربين در طول فاصله وجود ندارد و اين كار بايد به صورت تجربي انجام شود. از طرف ديگر در صورتي كه دوربين فاقد باتري باشد بايد به هر حال براي تأمين برق دوربين كابل كشي و داكت كشي انجام شود.
در صورتي كه دوربين ها در فضاي بيروني نصب شده باشند، در هواي باراني سيگنال با كاهش رو به رو خواهد شد. از طرف ديگر به طور كلي كيفيت تصوير دوربين هاي بي سيم تا حد زيادي محدود است، چرا كه مقدار اطلاعات قابل انتقال از طريق سيگنال هاي راديويي نمي تواند خيلي زياد باشد. در ضمن نويز سيگنال در طول مسير هم بر روي تصوير تأثير خواهد داشت.
دوربين هاي بي سيم داراي بازه محصولات كمتري هستند. امكان تهيه اين دوربين ها با انواع لنزها خيلي سخت است و معمولا با لنزهاي ثابت ?.? ميلي متر ساخته ميشوند.
سيگنال بيشتر اين دوربين ها در طول موج ?.? GHz انتقال مي يابد (در صورت آنالوگ بودن دوربين). اين سيگنال همپوشاني زيادي با سيگنال هاي تجهيزات مختلف مخابراتي دارد كه بر روي تصوير تأثير خواهد گذاشت.
تصاوير فرستاده شده آنالوگ از طريق دوربين هاي بي سيم تقريبا كدگذاري نشده هستند و هر كسي با استفاده از يك گيرنده ?.? GHz مي تواند تصاوير را از دوربين ها دريافت كند كه بعد امنيتي دوربين را به شدت زير سؤال مي برد.
اگر از دوربين هاي شبكه بي سيم استفاده شود با دو مشكل آخر روبه رو نخواهيم شد.

استفاده از تجهيزات و محصولات با كيفيت نظارت تصويري اين تضمين را به شما مي دهد كه امنيت بيشتري را براي خود داشته باشيد. ما به شما استفاده از معتبرترين برند حال حاضر بازار ايران يعني محصولات شركت hikvision  هايك ويژن را پيشنهاد مي كنيم.

سي سي دي يا CCD چيست؟

سي سي دي يا CCD چيست؟ داخل هر دوربين مدار بسته را چهار رشته سيم، دو مدار

الكترونيكي و يك لنز تشكيل ميدهد. مهمترين جزء هر دوربين مدار بسته، مدار پردازنده

آن دوربين مي باشد كه انواع ان عبارتند :CMOS و CCD و DIS اين نامها به آي سي مدار

پردازنده دوربين مدار بسته اطلاق ميگردد كه تمامي آنها با كيفيتهاي متفاوت در بازار ايران

يافت ميشوند. پس همانطور كه گفته شد CCD نيز نام يك مدل از مدارهاي دوربين

مداربسته ميباشد كه كار پردازشگر تصوير را انجام ميدهد. معروفترين شركتهاي سازنده

CCD سوني و شارپ هستند كه شركت سوني CCD هايي با كيفيتي بالاتر را ارائه ميدهد.

پس از برند توليد كننده CCD قطر آي سي بكار گرفته شده در مدار نيز اهميتي بسيار دارد.

اين مقدار بر اساس كسري از اينچ سنجيده ميشود و ابعاد اكثر پردازدها CCD در ايران?/?

يا?/? (يك سوم يا يك چهارم) اينج ميباشد.

نصب دوربين مداربسته يك كار تخصصي است در صورت نياز به متخصصان    نصب دوربين مدار بسته  

 با مهر تجارت تماس بگيريد.

سلول CCD

هر CCD از ميليونها سلول بنام فتو سايت يا فتو ديود تشكيل شده است. اين نقاط در

واقع سنسورهاي حساس به نوري هستند كه اطلاعات نوري را به يك شارژ الكتريكي تبديل

مينمايند. وقتي اجزاي نور كه فتون ناميده ميشود وارد بدنه سيليكون فتو سايت ميشود

انرژي كافي براي آزاد سازي الكترونهايي كه با بار منفي شارژ شده اند ايجاد ميگردد. هر چه

نور بيشتري وارد فتو سايت شود، الكترونهاي بيشتري آزاد ميشود. هر فتوسايت داراي يك

اتصال الكتريكي ميباشد كه وقتي ولتاژي به آن اعمال ميشود، سيليكون زير آن پذيراي

الكترونهاي آزاد شده مي شود و همانند يك خازن براي آن عمل ميكند. بنابراين هر فتو

سايت داراي يك شارژ ويژه خود ميباشد كه هر چه بيشتر باشد، پيكسل روشنتري را ايجاد

ميكند. مرحله بعدي در اين فرآيند بازخواني و ثبت اطلاعات موجود در اين نقاط است.

وقتي كه شارژ به اين نقاط وارد و خارج ميشود، اطلاعات درون آنها حذف ميشود و از

آنجايي كه شارژ هر رديف با رديف ديگر كوپل ميشود، مثل اينست كه اطلاعات هر رديف

پشت رديف قبلي چيده شود.

 

 

4 برند پرفروش آيفون تصويري در سال 99

4 برند پرفروش آيفون تصويري در سال 99

در گذشته آيفون تصويري تنها وسيله‌اي براي باز كردن درب بود اما با گذشت زمان كارايي اين وسيله دگرگون شده است و ديگر نبايد به چشم يك درب بازكن به آن نگاه كرد، امروزه آيفون تصويري به كمك تكنولوژي هاي روز جهاني تبديل به يك وسيله بسياركاربردي شده است كه ميتواند چيزي فراتر از يك درب باز كن ساده باشد. ما در فروشگاه اينترنتي آريا ايمن شما را با سه برند پرفروش آيفون تصويري آشنا خواهيم كرد كه توانسته‌اند رتبه بسيار خوبي را در فروش آيفون تصويري در سال 99 داشته باشند.

 

آيفون تصويري تابا

 

m2_kkb.jpg

 

شركت تابا الكترونيك در ميان سازندگان ساختمان‌هاي مسكوني نيازي به معرفي ندارد و كمتر كسي وجود دارد كه نام شركت تابا الكترونيك به گوشش نخورده باشد، اين شركت در سال 1362 فعاليت خود را به صورت كاملا جدي شروع كرد و در مدت كوتاهي توانست جايگاه خود را در بازار ايران پيدا كند و تمركز خود را به صورت كاملا تخصصي روي آيفون‌هاي صوتي و تصويري گذاشت و امروزه شاهد آن هستيم كه اين شركت تنوع محصولات خود را هم از لحاظ ظاهري و هم از لحاظ قابليت‌هايي كه در اختيار مشتريان مي‌گذارد به حدي زياد كرده است كه براي تمام مشتريان خود نمونه‌اي در ميان محصولات خود داشته باشد.

شركت تابا الكترونيك دربازكن‌هاي خود را در دو مدل حافظه دار و بدون حافظه توليد مي‌كند كه هر كدام از اين مدل ها از لحاظ اندازه صفحه نمايش در انواع مختلفي توليد مي‌شوند، از نكات مثبت آيفون تصويري تابا مي‌توان به كيفيت صفحه نمايش آن اشاره كرد كه به لطف استفاده از فناوري TTL در ساخت آن مي‌تواند يك تصويربا كيفيت از بيرون محوطه را در اختيار ما بگذارد.

آيفون تصويري تابا در نسل جديد محصولات خود از قابليت‌هاي روز جهاني استفاده كرده است كه يكي از آن‌ قابليت ها ويژگي ارتباط داخلي مي‌باشد كه به كاربر اين امكان را مي‌دهد تا با واحد‌هاي ديگر ارتباط صوتي برقرار كند به وسيله اين قابليت شما مي‌توانيد با قسمت نگهباني نيز به صورت كاملا محرمانه ارتباط برقرار كنيد. البته ناگفته نماند داشتن قابليت‌هاي بالا در يك آيفون تصويري روي قيمت آن نيز بي تاثير نبوده و اين مسئله در مورد محصولات تابا نيزصدق مي‌كند. همانطور كه پيشتر گفته شد شركت تابا الكترونيك داراي تنوع بسيار بالايي در محصولات خود است كه شما مي‌توانيد با ورود به سايت آريا ايمن تمام محصولات شركت تابا را مشاهده كنيد و در صورت لزوم خريد خود را به صورت انلاين  از سا يت  www.ariaimen.comسفارش دهيد.

 

آيفون تصويري الكتروپيك

 

آيفون تصويري الكتروپيك از معدود شركت هايي است كه هر چند ماه يكبار يك محصول جديد را به ليست محصولات خود اضافه مي‌كند و تمام سعي خود را مي‌كند تا كيفيت محصولاتش را ارتقا دهد، براي كسي كه از يك آيفون تصويري استفاده مي‌كند در مرحله اول كيفيت صدا و تصويراست كه از اهميت بالايي برخوردار است و شركت الكتروپيك روي اين دو ويژگي تمركز بالايي داشته تا بتواند يك محصول بدون نقص را به دست مشتريانش برساند و همين امر باعث شده كه اولين ويژگي كه با شنيدن نام آيفون تصويري الكتروپيك به ذهن مشتريان برسد كيفيت بالاي محصولات اين شركت است. نوآوري در طراحي محصولات الكتروپيك به سادگي قابل مشاهده است و نمونه بارز آن را مي‌توان در مدل 897 الكتروپيك مشاهده كرد كه داري يك هندست مگنت دار است و از يك صفحه نمايش تاچ بهره مي‌برد كه شما مي‌توانيد هر زمان كه مايل بوديد بدون برداشتن گوشي تنها با فشار دادن يك دكمه عمل پاسخگويي را انجام دهيد.

 

آيفون تصويري سيماران

شركت سيماران را مي‌توان به عنوان قديمي ترين شركت توليد كننده آيفون هاي صوتي و تصويري در ايران دانست كه توانسته در اين 40 سال سوابق بسيار درخشاني را از خود به جاي بگذارد. آيفون تصويري سيماران نتيجه 4 دهه تجربه در توليد اين محصول با ارزش است، با خريد آيفون تصويري سيماران ديگر نگران قطع شدن صدا كه يكي از مرسوم ترين مشكلات درهنگام استفاده از آيفون تصويري مي‌باشد نباشيد اين شركت به دليل استفاده از قطعات بسيار با كيفيت امكان به وجود آمدن همچين مشكلاتي را به حد قابل توجه‌اي پايين آورده و از آنجا كه وسايل الكتريكي هميشه در معرض خطرو خرابي هستند داشتن يك گارانتي خوب مي‌تواند دلگرمي بسيار زيادي را به خريداران بدهد. آيفون تصويري سيمارن به دليل داشتن خدمات پس از فروش در كل كشور توانسته تا اين جاي كار مشتريان خود را از هرجهت راضي نگه دارد. يكي از عوامل پرفروش شدن اين برند قيمت محصولاتش  مي‌باشد كه به دو گروه اقتصادي و ميان رده تقسيم مي‌شوند كه مي‌تواند تمام مشتريان خود را كه به دنبال آيفون تصويري با قيمت مناسب هستند را پوشش دهد. اگر به دنبال يك آيفون تصويري ساده هستيد و يا اگر قصد خريد آيفون تصويري با قابليت‌هاي بالا را داريد مي‌توانيد محصول مورد نظر خود از بين محصولات سيماران پيدا كنيد. يكي از مدل‌هاي پرفروش شركت سيماران مدل 43 WIFI مي‌باشد كه به وسيله آن ميتوانيد در هر مكان كه باشيد تنها به وسيله گوشي هوشمندتان درب را به روي فرد مورد نظر باز كنيد اين قابليت را ميتوانيد تنها در آيفون سيمارن با قيمت بسيار مناسب پيدا كنيد. البته شركت تابا الكترونيك نيز اين قابليت را درمدل 1910 خود قرار داده است ولي به دليل قيمت بالايي كه دارد نتوانسته فروش زيادي را داشته باشد.

 

آيفون تصويري سوزوكي

آيفون تصويري سوزوكي كه يك برند با اصالت ژاپني مي‌باشد كه هم اكنون در ايران توسط شركت پارسيان تصوير فدك مونتاژ و توليد مي‌شود كه علاوه بر توليد آيفون تصويري در زمينه توليد جك‌هاي پاركينگي نيز فعاليت دارد. شايد يكي از دلايل پرفروش شدن اين محصول استفاده از نام برند سوزوكي روي مانيتور است كه ياد برند معروف سوزوكي ژاپن را در ذهن مشتريان تداعي مي‌كند. در باز كن سوزوكي براي تمام مدل‌هايش يك نمونه حافظه دار و يك نمونه بدون حافظه توليد كرده است تا دست مشتريان در انتخاب محصولشان باز باشد از مدل‌هاي پرفروش محصولات سوزوكي مي‌توان به

مدل  725 سوزوكي اشاره كرد كه داراي يك مانتيور7 اينچي مي‌باشد كه با ظاهري بسيار كاربر پسند طراحي شده است، براي مشاهده اين محصول مي‌توانيد به آدرس سايت فروشگاه اينترنتي آريا ايمن مراجعه فرماييد و علاوه بر مشاهده اين محصول، از ديگر محصولات اين شركت بازديد فرماييد.

 

 

كابل شبكه چيست؟

كابل شبكه چيست؟

 

كابل شبكه يا كابل به هم تابيده به كابلهايي اطلاق مي شود كه از ان براي انتقال ديجيتال اطلاعات استفاده كرد. اين كابلها انواع بسيار متفاوتي دارند كه در اين مطلب بيشتر با آنها اشنا مي شويم.

مشخصات كلي

هر كابل به هم تابيده از هشت سيم تشكيل شده كه براي كاهش تاثيرات نويز بر روي آنها به صورت دو به دو به هم تابيده شده اند. حداكثر طول سگمنت هر كابل به شبكه 100 متر است.
رنگ سيم هاي كابل به صورت زير است:
سفيد سبز – سبز – سفيد نارنجي – نارنجي – سفيد آبي – آبي – سفيد قهوه اي – قهوه اي

دسته بندي كابل هاي شبكه براساس فركانس

از انجايي كه ميزان فركانس قابل پشتيباني در انواع كابل شبكه متفاوت است، حجم اطلاعات قابل انتقال نيز متفاوت خواهد بود. براي طبقه بندي كابلهاي شبكه براساس فركانس از دسته ها يا Catagoryها استفاده مي شود كه در فرم همگاني آنها را با CAT مي شناسند.

  • CAT-3: اين كابل حداكثر از فركانس 10 مگاهرتزي پشتيباني مي كند كه امكان انتقال تا 10Mbps را براي آن فراهم مي آورد. امروزه با توجه به محدوديت زياد حجم قابل انتقال توسط اين كابل استفاده از آن منسوخ شده است.
  • CAT-5: اين كابل حداكثر از فركانس 100مگا هرتزي پشتيباني مي كند كه امكان انتقال اطلاعات تا 100Mbps را براي آن فراهم مي كند.
  • CAT-6: در ابتدا فركانس قابل پشتيباني اين كابلها تا 250مگا هرتز بود اما با معرفي زير مجموعه هاي جديد اين كابل ها با عنوان CAT-6e و CAT-6a، امكان پشتيباني از حداكثر فركانس انتقال 500 تا 650 مگا هرتز نيز فراهم شد.
  • CAT-7: اين كابل حداكثر از فركانس 600مگا هرتزي پشتيباني مي كند كه امكان انتقال اطلاعات تا 10Gbps را براي آن فراهم مي كند.

انواع كابل شبكه از نظر نوع محافظ

پوشش يا محافظ نقش مهمي در حفاظت انواع كابل دارد. كابلهاي شبكه انواع بسيار متفاوتي از نظر نوع محافظ دارند اما رايجترين آنها عبارتند از:

  • كابل UTP: كابل شبكه بدون غلاف محافظ
  • كابل STP: كابل شبكه داراي غلاف محافظ
  • كابل S-UTP: كابل شبكه روكش دار بدون غلاف محافظ
  • كابل U-FTP: كابل شبكه با فويل محافظ براي سيم ها
  • كابل SFTP: كابل شبكه داراي غلاف محافظ و روكش رز ورقي

 

كابلهاي شبكه در سيستم هاي مداربسته

در سيستم هاي مداربسته معمولا طيف محدودي از كابل شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد. براي محيطهاي داخلي و اداري معمولا از كابل CAT-6 UTP و براي محيطهاي بيروني يا مسيرهاي كمي طولاني و يا مسيرهايي كه امكان ضربه خوردن به كابل وجود دارد از كابل CAT-6 SFTP استفاده مي شود.
كابل CAT-7 هم در صورتي كه پهناي باند تصاوير دوربينهاي مدار بسته زياد باشد ممكن است مورد استفاده قرار گيرد. در هنگام اماده سازي بستر شبكه حتما به ظرفيت سوئيچ ها و هماهنگي انها با كابل خود توجه داشته باشيد.

  1. همه چيز در خصوص دوربين PanoVu شركت هايك ويژن
  2. هوشمند سازي شهر ديسا در شمال بخش گجرات هند توسط هايك ويژن
  3. دستيابي به درامد بيشتر با ارائه راهكارهاي نظارت يكپارچه و استفاده از هوش مصنوعي
  4. مزاياي استفاده از محصولات AcuSense هايك ويژن براي مشتريان SMB
  5. كسب جايزه گروه PSI CCTV توسط شركت هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته شمارش افراد هايك ويژن مجهز به هوش مصنوعي
  7. بازارهاي جديد دوربين مداربسته هوشمند در سال 1400
  8. مقابله جمعي با سواستفاده شركت هاي تكنولوژيك
  9. نكاتي براي خريد سيستم اعلام سرقت
  10. تجهيزات حفاظت پيراموني در مدارس
  11. حفاظت سايبري در زمان دوركاري
  12. نكاتي درباره اكسس كنترل
  13. رزولوشن تصوير دوربين مدار بسته
  14. عرضه سري محصولات HDCVI با رزولوشن 4 مگاپيكسل توسط Dahua
  15. دوربين مداربسته تحت شبكه پانوراميك Dahua، بولتي با ديد 180 درجه
  16. دوربينهاي مداربسته جديد پاناسونيك سازگار با كدك H.265 و كار در نور كم
  17. نقشه سيم كشي دوربين مداربسته چگونه است ؟
  18. دوربين اسپيد دام هايك ويژن + اصطلاحات مهم
  19. هايك ويژن تلفن ويديويي دو منظوره تحت شبكه ارائه كرد !
  20. تكنولوژي H.265+ دوربين مداربسته هايك ويژن چيست؟