نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

برش ليزري يك تكنولوژي است كه با استفاده از يك اشعه قدرتمند براي برش مواد مختلف (نظير چوب، مقوا، پلكسي و ...) استفاده مي‌شود. در اين روش پارامترهاي لازم و ابعاد مورد نظر از طريق سيستم رايانه به دستگاه برش ليزر داده شده و دستگاه ليزر با سرعت و دقت و قدرت زياد شروع به برش دادن و ساخت طرح مورد نظر مي‌نمايد كه در اين حين بخش اضافي ماده مورد نظر تبديل به آب، بخار و سوخته مي‌شود.

p0tr_c1.jpg

دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. كه از انواع آن مي‌توان به ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اكتيو و ليزر جامد اشاره كرد. اما ليزر‌هاي پركاربرد در صنعت غالباَ از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد هستند كه در ادامه به بررسي ساختار و كاربرد هركدام مي‌پردازيم.

  • ليزرهاي گازي

به نقل از خبرگزاري ايلنا، به ليزرهايي كه ماده فعال آن‌ها گاز است، ليزرهاي گازي مي‌گويند. ليزرهاي گازي معمولا حجيم هستند و و هر چه پر قدرت‌تر باشند، اندازه آ‌ن‌ها بزرگتر خواهد بود. نكته مفيد در رابطه با ليزرهاي گازي اين است كه آن‌ها بسيار يكنواخت‌تر و همگن‌تر از جامدات هستند، و مي‌توان براي پر كردن و خنك نمودن آن‌ها از يك مدار بسته استفاده كرد.

ليزرهاي گازي خود به سه دسته ليزرهاي اتمي، ليزرهاي يوني و ليزرهاي مولكولي تقسيم مي‌شوند.

ليزر مولكولي CO2 در زمره مهم‌ترين و كارآمدترين نوع از ليزرهاي گازي به شمار مي‌رود. ليزرهاي گازي دي اكسيد كربن در مقايسه با انواع ديگر ليزرها بازده بيشتري دارند و براي برش پلاستيك، لاستيك و فلزات تا ضخامت يك سانتي‌متر به كار مي‌روند  و در در زمينه‌هاي مختلف از جمله جوشكاري، برش استيل، الگوبري، جوش هسته اي و صنايع نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 جالب است بدانيد زماني‌كه  باريكه خروجي ليزر دي اكسيدكربن كانوني شود، مي‌تواند الماس و صفحات فولاد ضخيم را در عرض چند ثانيه برش دهد.

  • ليزرهاي جامد

ليزر حالت جامد ليزري است كه در آن ماده ليزري، بلور يا شيشه‌اي است كه داراي خط طيفي فلوئورسان تيزي است. اين ماده تحت برانگيختگي اپتيكي قوي در طول موج فلوئورسانس عمل مي‌كند.

ليزر ياقوت اولين ليزر حالت جامد است كه درسال 1960  ميلادي با موفقيت عمل كرد، دانشمندان اخيرا تحقيق  بر روي ليزر حالت جامد با اندازه كوچك را مورد بررسي قرار داده‌اند.

 اين نوع جديد از ليزرهاي جامد بر خلاف ساير ليزرها داراي طول موج پهن‌تري بوده و قابليت تنظيم دارند در صورتي‌كه ساير ليزرها تنها در يك محدوده ?درصدي قابليت تنظيم و نوسان داشتند.

ليزرهاي قابل تنظيم حالت جامد در طيف سنجي‌هاي فيزيكي و شيميايي بكار گرفته شده‌اند و كاربرد آن‌ها تحول شگرفي را در طيف سنجي اتم‌ها و مولكول‌ها ايجاد كرده است. به نحوي كه مي‌توان اذعان داشت كه پيشرفت و توسعه چشمگير صنعت مخابرات در زمينه فيبر نوري مرهون بكارگيري سيستم‌هاي ليزري حالت جامد بوده است.

  1. انواع ليزرهاي جامد
  1. ليزر (YAG): در حال حاضر، كاربردي‌ترين ليزر حالت جامد كه براي پردازش و ماشين كاري مواد بكار مي‌رود، ليزر ياگ YAG است. بلور YAGسخت است و كيفيت اپتيكي خوب و ضريب هدايتي بالايي دارد. اين ليزر پهناي خط باريك، بهره بالا و آستانه ليزري پاييني دارد. ليزر YAG در درجه اول براي برش و حكاكي فلزات و سراميك‌ها استفاده مي‌شود.
  2. ليزر(Nd:YAG): در ميان ليزرهاي حالت جامد يون فلزي، ليزر Nd:YAG بيشترين كاربرد را دارد. لعل يوتريم آلومينيم (YAG) آلاييده به نئوديميم داراي خواص ويژه‌اي است كه آن را براي عمل ليزري مناسب ساخته است.

اضافه كردن يون‌هاي فلزي به ليزرهاي حالت جامد امكان ساخت انواع مختلف سيستم‌هاي ليزري را فراهم كرده و توانسته كيفيت پرتوهاي خروجي را به شكل قابل توجهي بالا ببرد. ليزر Nd:YAG از اضافه كردن 0.1 تا 1 درصد يون نئوديميم  به بلورYAG ساخته مي‌شود كه طول موج گسيلي اين ليزر 1.06 ميكرون و گاهي 1.32 ميكرون است. از ليزر Nd:YAG براي تضعيف ماده و حكاكي روي قطعه و در مواقعي كه قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.

  1. ليزر Er: ليزرهاي ايربيوم به خاطر داشتن دو طول موج ويژه اهميت دارند، اما از نظر انرژي خروجي خيلي قابل توجه نيستند. بلور YAG كه با چگالي بالا به يون‌هاي ايربيوم آلاييده شده است يك خروجي در 2.9 متر و شيشه فسفات آلاييده به ايربيوم خروجي در 1.54 ميكرومتر دارند. از آن‌جايي كه هر دو اين طول موجها توسط آب جذب مي‌شوند باعث شده اين ليزرها كاربردهاي جالبي در پزشكي داشته باشند.

طرز كار دستگاه برش ليزر cnc

فرايند كار به اين نحو مي‌باشد كه ابتدا توسط نرم افزارهاي نقشه كشي و طراحي از قبيل اتوكد، كورل دراو و ادوب ايلوستراتور و با ابزار خط اقدام به طراحي مي‌كنيم، سپس طرح مورد نظر شما بر روي نرم افزار دستگاه برش ليزري بارگزاري مي‌شود و با استفاده از نرم افزار و با توجه به جنس و ضخامت جسمي كه قرار است برش داده شود به تنظيم سرعت و قدرت دستگاه مي‌پردازيم سپس به وسيله نرم افزار طرح مورد نظر به وسيله نازل و با استعمال اشعه ليزر از يك خروجي قوي ليزر بر روي جسم مورد نظر بريده مي‌شود، آب مي‌شود، مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و سرانجام فرآيند برش آغاز مي‌گردد.

اما از آن‌جايي كه اشعه خارج شده فاقد قدرت لازم جهت برش دقيق قطعات مي‌باشد، براي افزايش توان ليزر و موازي كردن مسير بازتاب پرتوها لازم است از آينه‌هايي با درصد بازتابش بالا استفاده شود تا فوتون‌ها بتوانند بين دو آينه بازتاب كنند، بعد از انجام اين فرآيند نور خارج شده را به كمك لنزفوكوس به حالت نقطه‌اي درآورده و بر اجسام مي‌تابانيم انجام اين فرآيند سبب تشديد توان ليزر و در راستاي برش اجسام گردد.

از آن‌جا كه عمل ليزر گرماي زيادي ايجاد مي‌كند و توان ليزر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد پس بايد به فكر راهي براي خنك كردن تيوپ ‌ ليزرها و آينه‌ها باشيم.

يك روش خنك كردن سيستم، استفاده از جريان گاز مي‌باشد. و روش ديگر استفاده از سيستم خنك كننده گردش آب مي‌باشد . عبور گاز و يا گردش آب علاوه بر خنك كردن تيوب ليزر و آينه‌ها باعث مي‌شود تا مواد اضافي كه بعد از برش  به صورت براده‌هايي در لبه‌هاي جسم باقي مي‌ماند پاكسازي گشته و سطحي كاملا صاف از برش ليزر حاصل گردد.

از دستگاه برش ليزري شركت رادوكس مي‌توان براي برش انواع مختلف فلزات نظير طلا، نقره، آهن، پلاتين، برنج، كروم، استيل و همچنين جهت برش غير فلزات همانند مقوا، ام دي اف، چرم، لاستيك، پلكسي، جير، چوب، كف پوش و موكت و ... استفاده نمود.

اين موارد باعث شده است كه شركت رادوكس به عنوان قطب اصلي اين صنعت در خاورميانه شناخته شود.

براي راهنمايي جهت خريد و همچنين ثبت سفارش خدمات برش ليزر مي‌توانيد به آدرس https://radoxgroup.com/ و يا با شماره تماس 0212776 تماس حاصل نماييد.

 

گيربكس خورشيدي

گيربكس ها جزو تجهيزاتي مي باشند كه نقش يك واسط را بين الكتروموتور و مصرف كننده را دارند . گيربكس ها نيرو را بين الكتروموتور و مصرف كننده نيرو منتقل ميدهد . زماني كه ميخواهيد الكتروگيربكس مناسب خود را انتخاب كنيد بايد آن را با به توجه كاربري مورد انتظار خود انتخاب كنيد . الكتروگيربكس ها با توجه به كاربري هاي متنوع ، نوع هاي مختلفي دارد كه الكتروگيربكس خورشيدي يكي از انواع آن ميباشد . 

الكتروگيربكس خورشيدي ، يك جعبه دنده با شافت ورودي و شافت خروجي مي باشد. از اين جعبه دنده كه به شكل سياره اي مي باشد ، براي انتقال بيشترين گشتاور به فشرده ترين شكل ( تراكم گشتاور ) استفاده ميشود . 

 دليل اينكه به اين الكتروگيربكس ، گيربكس خورشيدي ميگويند : دليل اين امر شكل عملكرد حركت دنده هاي آن مي باشد . در گيربكس خورشيدي ، دنده حلقه اي و دو يا چند دنده سياره اي وجود دارد . معمولا ، دنده هاي خورشيدي هدايت ميشوند و سپس  چرخ دنده هاي سياره اي كه در حامل سياره قفل شده اند حركت مي كنند و شافت خروجي را تشكيل مي دهند. چرخ دنده هاي ماهواره اي نسبت به دنياي پيرامون خود يك حالت ثابت دارند . به همين دليل كه برخي بر اين باورند كه عملكرد گيربكس خورشيدي مانند منظومه ي خورشيدي است . به عبارتي دنده هاي خورشيد را شافت ورودي ، چرخ دنده هاي سياره و حامل محور را خروجي و دنده ماهواره اي (يا چرخ دنده حلقه اي)  مي ناميم .

hg9_گيربكس_خورشيدي.jpg

در زمينه هايي كه از الكتروگيربكس استفاده ميشود ميتوان گفت : در ربات براي افزايش گشتاور ، در چاپخانه براي كاهش سرعت غلطك ها ،  براي موقعيت يابي دقيق ، در دستگاه بسته بندي براي محصولات قابل توليد مجدد ، براي انتقال هاي دقيق و هر زمينه ي ديگري كه محدوديت مكان وجود دارد .

يكي از حالت هايي كه ميتوان از الكتروگيربكس خورشيدي استفاده كرد ، كوپله كردن آن با الكتروموتور مي باشد . اين عمل مزيت هاي خاص خود را داد .

  1. گشتاور در بيش از 3 دنده (چرخ دنده هاي سياره اي) تقسيم مي شود ، بنابراين گشتاور تقريباً 3 برابر از گيربكس “معمولي” است.
  2. عكس العمل كم ( بك لش كم )
  3. جمع و جور و در نتيجه بي تحركي جرم كم
  4. بهره وري بالا
  5. نسبتهاي مطبق بين 3 تا 10 در هر مرحله

 

 

برتري هاي گيربكس خورشيدي نسبت به هليكال و حلزوني : 

  1. اين گيربكس ها به دليل استفاده كردن از تكنولوژي جديدتر ، موجب افزايش سطح درگيري دنده ها ميشود كه در اثر آن با كاهش فشار به دنده ها و در اخر باعث بيشتر شدن عمر الكتروگيربكس ميشود . 
  2. حجم كمتر اين گيربكس ها به دليل نحوه جاي گيري دنده ها
  3. تعميرات و نگهداري آسان
  4. داراي راندمان بالا حتي تا 98%
  5. لقي بسيار ناچيز به دليل دقت بالا در ماشين كاري دنده ها
  6. سهولت در كوپله كردن

كاربردهاي گيربكس خورشيدي

  • گيربكس ميكسر صنايع آب و فاضلاب
  • ميكسر صنايع معدني
  • ميكسر قير
  •  خطوط نورد فولاد
  • گيربكس توربين بادي
  • گيربكس آسياب خردكن مواد معدني
  • گيربكس بال ميل صنايع سيمان
  • گيربكس وينچ كشنده
  • گيربكس تيكنر
  • گيربكس بچينگ
  • گيربكس نورد
  • گيربكس رولينگ
  • گيربكس نوار نقاله
  • گيربكس كانواير

 

 

براي دريافت اطلاعات جامع تر و كامل با سايت در ارتباط باشيد  !

براي سفارش و ارائه ي خدمات منتظر تماس شما هستيم ! 

 

 

بازاريابي ديجيتال واقعا چيست؟

بازاريابي ديجيتال واقعا چيست؟

از وبسايت ها تا سرمايه هاي تجاري شما تبليغات ديجيتال، بازاريابي از طريق ايميل، روزنامه ها، مجلات اينترنتي و طيف عظيمي از روشها و تاكتيكها و سرمايه ها، در زير چتر بازاريابي ديجيتال وجود دارد و بهترين بازاريابان ديجيتال، تصوير روشني از استفاده از تاكتيكها و موجودي خود براي اهدافشان دارند. در اينجا ما بطور مختصر و البته مفيد به بعضي از اين تاكتيكها اشاره مي كنيم:

سرمايه شما: وب سايت، وبلاگ، كتابهاي الكتروني، گرافيك، ابزار تعاملي، شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك، لينكدان، توئيتر، اينستاگرام، روزنامه ها و مجلات آنلاين و ابزارهاي تجاري مانند آرم و فونت و غيره

تاكتيكها: بهينه سازي موتور جستجو يا همان سئو، روند بهينه سازي وب سايتتان در ميان صفحات جستجو به بالاترين رتبه در ميان وبسايتهاي جستجو شده، باعث افزايش ترافيك رايگاني مي شود كه وبسايت شما دريافت مي كند.

بازاريابي محتوا: ايجاد و ترويج محتوا به منظور ايجاد آگاهي از نام تجاري يا برند، افزايش ترافيك، هدايت مشتريان

بازاريابي داخلي: به روش معروف به قبف پر براي جذب، تبديل، حفظ و نگهداري مشتري با استفاده از محتواي انلاين اشاره دارد.

بازاريابي از طريق رسانه هاي جمعي: تمرين تبليغ برند شما از طريق قرار دادن آن در شبكه هاي اجتماعي، براي افزايش آگاهي از نام، جذب و نگهداري مشتري و نهايتا ايجاد كسب و كار براي خودتان مي شود.

پرداخت يا يك كليك يا PCC: يكي از روشهاي رايج براي جذب ترافيك در وبسايت شما، كليك كردن بر تبليغاتتان در صفحات عمومي است كه با هر كليك بر روي تبليغ شما بدست مي ايد و امروزه به يكي از رايجترين تبليغات در گوگل تبديل شده است.

بازاريابي وابسته: كه در آن شما به ازاي تبليغ كالاي خودتان توسط فرد ديگر يا تبليغ كالاي ديگران كميسيون پرداخت يا دريافت مي كنيد.

تبليغات محلي: تبليغاتي هستند كه در درجه اول محتواي آنها كنترل شده بوده و در يك پلت فرم در كنار ساير تبليغات برجسته شده اند. پستهاي تحت حمايت BUZZFEED مثالهاي خوبي براي اين مورد هستند. هرچند اين تبليغات را مي توان در شبكه هاي اجتماعي نيز پيدا كرد.

اتوماسيون بازاريابي: به نرم افزارهائي كه با هدف بازاريابي ديجيتال خودكار توليد شده اند، اشاره دارد. بسياري از بخشهاي تكرارشونده بازاريابي ديجيتال مانند ارسال مداوم ايميل، رسانه هاي احتماعي و ديگر اقدامات وبسايت بصورت خودكار انجام مي گيرد.

بازاريابي ايميلي: شركتها به بازاريابي ايميلي به عنوان يك راه براي برقراري ارتباط با مخاطبان خود نگاه مي كنند. ايميل اغلب براي ترويج محتوا، تخفبفها و رويدادها و همچنين هدايت مستقيم افراد براي استفاده از كالاي مورد نظر بكار مي رود.

روابط عمومي انلاين: روابط عمومي انلاين عمل تامين امنيت پوشش به دست امده از طريق نشريات ديجيتال، وبلاگها و ساير وبسايتهاي ميتني بر محتوا را بر عهده دارد؛ و بسيار شبيه عملكرد روابط عمومي سنتي است منتها در فضاي اينترنتي.

تفاوت بين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي داخلي چيست؟

در نگاهي سطحي هر دو به نظر مشابه مي آيند: هر دو بصورت انلاين بوده و هر دو بر ايجاد محتواي ديجيتالي براي افراد تلاش مي كنند، پس تفاوت در چيست؟

اصطلاح بازاريابي ديجيتال تفاوتي بين تاكتيك‌هاي اجباري يا كششي قائل نمي‌شود.(آنچه ما امروز به‌عنوان متدهاي ورودي و خروجي مي‌شناسيم) و هر دو متد را شامل مي‌شود.

هدف تاكتيك خروجي ديجيتال، قرار دادن يك پيام در معرض ديد مردم به‌صورت مستقيم است، صرف‌نظر از اينكه از آن استقبال شود يا خير؟ به‌عنوان‌مثال بنرهاي تبليغي پرزرق‌وبرقي را در بالاي بسياري از وب سايت‌ها ملاحظه مي‌كنيد كه تلاش دارد يك محصول را به‌زور در مقابل ديد افرادي كه آمادگي دريافت آن محصول را ندارند، قرار دهد.

از طرف ديگر بازارياباني كه براي ترويج تكنيكهاي ديجيتال داخلي استخدام‌شده‌اند، از محتواي آنلاين براي جذب مشتريان هدف خود استفاده مي‌كنند. يكي از ساده‌ترين و درعين‌حال قدرتمندترين ابزار براي بازاريابي ديجيتال داخلي استفاده از وبلاگ است كه اجازه مي‌دهد، وب‌سايت شما با حروف درشت در معرض ديد مشترياني كه در حال جستجو هستند، قرار گيرد. درنهايت بازاريابي داخلي، يك روش بازاريابي است كه با استفاده از ابزار بازاريابي ديجيتال براي جذب مشتري و نگهداري آن‌ها و ايجاد لذت براي مشتريانش تلاش مي‌كند. بازاريابي ديجيتال يك چتر بزرگ است كه همه تاكتيك‌هاي بازاريابي اعم از داخلي يا خارجي را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

براي مشاهده بهترين سايت ديجيتال ماركتينگ " اينجا كليك كنيد "

 

,خليج چت,بندر چت

چت روم فارسي,خليج چت,بندر چت

چت روم فارسي چيست ؟

چت روم فارسي فضايي اجتماعي براي سرگرمي انسان ها مي باشد چون انسان ها در طول زندگي خود نياز به هم صحبت دارند به همين دليل افرادي كه از تنهايي رنج برده و يا دچار مشكلات خانوادگي هستند و هم صحبتي ندارند وارد فضاي چت روم شده و اينگونه هم سرگرم مي شوند و هم از آن تنهايي نجات پيدا كرده كه در ابتدا به تاريخچه چت روم ها مي پردازيم كه از گذشته چت روم ها به صورت تصويري و صورتي و متني بوده كه از مهمترين بنيان گذار هاي چت روم سايت ياهو مسنجر بوده كه پس از مدتي كه بازدهي مسنجر هاي اين سايت بزرگ به بازدهي پاييني رسيد اين سايت چت روم هاي خود را بست و امكان ساخت چت روم در ياهو مسنجر برداشته شد

d738432_.jpeg

و فقط اخبار روز دنيا و ساخت ايميل از جمله اقدامات ياهو مسنجر مي باشد و افرادي زيادي از طريق ياهو مسنجر باهم اشنا شده و حتي به ازدواج ختم شده است كه از آن با ورود وي چت و نيمباز و امكانات بي نظيري كه اين سايت ها داشت ياهو مسنجر بخاطر اپديت نبودن و قديمي بودن خيلي گمنام شد و پس از مدتي وي چت به دليل همكاري نكردن با جمهوري اسلامي ايران داخل كشور ايران فيلتر شد و مردم به وايبر و تلگرام و واتس اپ روي اوردند كه خداروشكر از بين اين شركت ها واتس اپ توانست جاي خوبي در ايران پيدا كند و تلگرام هم به همان دليل وي چت از گود خارج شد و اينستاگرام كه سايتي مخصوص عكس گذاري بود با گشايش قسمت دايركت توانست توجه كاربران را به خود جلب كند  و همچنين مكاني براي چت كردن و دوست يابي باشد در بين اين ها طراحان ايراني با كپي برداري از سايت هاي خارجي توانستند اسكريپت اي تي چت را بر روي هاست نصب كرده و پس از ترجمه و فارسي سازي توانستند اولين چت روم هاي ايراني را بنيان كنند كه اين چت روم ها با استقبال چشم گيري مواجه شد و پس از مدتي با اپديت اين اسكريپت ها و نبودن مديريت درست بر روي چندين سايت به دستور سازمان فيلترينگ اين سايت ها فيلتر شد كه صاحبان چت روم ها به دليل خرج هاي بالايي كه روي سايت هاي خود انجام دادند با تغيير ادرس هاي خود سعي بر از دست ندادن كاربران خود داشته اند .

خليج چت كجاست ؟ 

چت روم فارسي  خليج چت در سال 1393 تاسيس شد براي جوانان قشمي و فضايي مناسب و داراي نظارت كامل مي باشد و قصدي براي تفريح سالم بين مردم قشم دارد كه خوشبختانه با تاسيس اين چت روم بازدهي خوبي بين جوانان قشم و حمايت فراواني بين آنها داشته است مديريت خليج  چت در تلاش است كه غير از قشمي ها ساكنان كيش و ديگر جزيره هاي خليج فارس و همچنين جنوبي ها و بندري هارا نيز در اين چت روم بياورد و با نظارت كاملي كه اين چت روم دارد تفريح سالمي را براي جوانان اين مناطق رقم زده و اميد واريم در اين زمينه موفق شده باشد كه همچنين اين سايت در بين شبكه هاي اجتماعي نيز اكانت داشته كه با سرچ كردن اسم اين چت روم شما مي توانيد ادرس پيچ قشم چت را پيدا كرده و وارد شويد با تشكر از وقت گذاري شما .

 

ارسال سن و جنسيت چيست و استفاده از اين نوع ارسال چه مزايايي دارد؟

ارسال سن و جنسيت چيست و استفاده از اين نوع ارسال چه مزايايي دارد؟

pain_b9.jpg

در اين مقاله قصد داريم شما را با يكي از انواع ارسال، با عنوان ارسال سن و جنسيت آشنا كنيم.

هميشه بهترين تبليغ، تبليغي بوده است كه بازار هدف را دقيق نشانه بگيرد.

در مورد پيامك هاي تبليغاتي و ارسال سن و جنسيت هم اين موضوع صادق است.

اگر تبليغ خود را كاملا هدفمند ارسال كنيد تاثير آن را در كسب و كار خود مشاهده خواهيد كرد.

همچنين اگر تبليغ شما بي هدف و به صورت كاملا رندوم ارسال شود، ممكن است نتيجه بخش نبوده و علاوه بر هزينه هاي سنگين ، بازخورد مطلوب را براي شما نداشته باشد.

تبليغات  و ارسال پيامك انبوه را مي توان بهينه سازي نمود، به اين شكل كه پيامك تبليغاتي را مستقيما به مخاطب هدف ارسال كرد تا بازخورد بهتري داشته باشد.

در اين مقاله درباره يكي از روش هاي بهينه سازي يعني ارسال با قابليت تفكيك سن و جنسيت  را مورد بررسي قرار مي دهيم.

ارسال پيامك بر اساس  سن و جنسيت

يكي از امكانات سامانه پيامك كه بسيار كاربردي هم مي باشد، ارسال از طريق تفكيك سن و  جنسيت است.

اين ويژگي باعث مي شود كه ما بتوانيم محصول خود را در بازاري كه متقاضي آن محصول وجود دارد با توجه به سن و جنسيت، تبليغ كنيم.

در اين روش شما كاملا مي دانيد كه اطلاع رساني براي كدام رده سني و چه جنسيتي است.

اگر كالا يا خدمتي مختص آقايان باشد و يا كالايي مورد علاقه جوانان باشد شما به راحتي مي توانيد با انتخاب كردن اين گزينه ها در سامانه ارسال پيامك تبليغ خود را راه اندازي كنيد.

همچنين در اين روش مي توانيد تعداد پيامكي كه مي خواهيد ارسال كنيد را هم مشخص كنيد.

ارسال  انبوه با توجه به سن، جنسيت

در اين روش ارسال اس ام اس ، شما قادر خواهيد بود پيام تبليغاتي خود را با توجه به اين كه مخاطبان هدفتان در چه سن و جنسيتي قرار دارند ارسال كنيد.

به طور كل در بانك هاي اطلاعاتي شماره در سامانه ارسال پيامك، يكي از دسته بندي ها مختص ارسال سن و جنسيت است.

براي تبليغ محصولات و خدمات از همه ي بانك هاي اطلاعاتي مي توان استفاده كرد، به اين شكل كه هر صنف با توجه به كار خود ميتواند ليست مخاطباني كه بازخورد بهتري دارد را انتخاب كند.

بانك شماره هاي تفكيك شده بر اساس سن و جنسيت براي كسب و كارهايي كه مخاطبان آن ها محدود است ميتواند استفاده شود.

ارسال سن و جنسيت در آموزشگاه ها

براي مثال تصور كنيد كه يك آموزشگاه كنكور هدف از پيش تعيين شده اي دارد و تبليغات خود را بايد محدود به كساني كند كه كنكور دارند و در يك رده سني خاص هستند.

اين آموزشگاه مي تواند از اين روش براي ارسال پيامك به مخاطبان به صورت دقيق و هدفمند استفاده كند.

ارسال كلي بدون در نظر گرفتن سن و جنسيت براي يك آموزشگاه يك تبليغ هدفمند محسوب نميشود. اين موضوع ممكن است باعث ايجاد بي اعتمادي نسبت به نام تجاري نيز بشود.

تصور كنيد مخاطباني كه پيام مربوط به كلاس هاي  كنكور را دريافت ميكنند در رنج سني 30 تا 40 سال باشند، مطمانا دريافت چنين متني باعث ايجاد بي اعتمادي در اين افراد نسبت به برند خواهد شد.

ارسال سن و جنسيت در آرايشگاه ها

مثال ديگري كه در اين مورد صدق ميكند آرايشگاه ها هستند.

تصور كنيد شما صاحب يك آرايشگاه مردانه هستيد و ترجيح  ميدهيد كه پيام تبليغاتي خودتان را به دست آقايان جوان برسانيد.

مطمانا تبليغ شما براي بانوان يك تبليغ كاملا منفي و غير هدفمند هست،همچنين احتمالا باعث ايجاد حس ناخوشايند در فرد دريافت كننده پيامك ميگردد.

پس در قالب يك كسب و كار آرايشگاه مردانه، در ابتدا جنسيت افراد حائز اهميت است و در مرحله بعدي رنج سني افراد نيز ميتواند داراي اهميت باشد.

سامانه هاي ارسال اس ام اس انبوه قابليت تفكيك استان و شهر، در بين مخاطبان همراه اول و ايرانسل و انواع اپراتورهاي ديگر با جنسيت و رده هاي سني متفاوت را دارند.

تفكيك ارسال پيامك انبوه با توجه به اپراتور

در  سامانه پيامكي امكان ديگري وجود دارد و آن اين است كه شما مي توانيد با توجه به نوع اپراتور مد نظر خود پيامك را ارسال كنيد.

به اين صورت كه بعد از تنظيماتي همچون شهر، استان، جنسيت و موارد ديگر در صورتي كه تمايل داشته باشيد پيامك تبليغاتي خود را از اپراتوري خاص بفرستيد، با انتخاب يك گزينه پيام از همان اپراتور ارسال مي شود.

معايب ارسال پيامك انبوه

در هر نوع از تبليغات مزايا و معايب زيادي وجود دارد، در اين بخش از مقاله مي خواهيم به بررسي معايب سامانه ارسال پيامك انبوه بپردازيم.

بعضي از شماره ها از طرف مخابرات در ليست سياه وارد شده اند، در هنگام ارسال اس ام اس اين شماره ها قابليت دريافت پيامك تبليغاتي را ندارند.

با توجه به نكاتي كه در اين مقاله گفته شد مي توان گفت ارسال اس ام اس انبوه براي تبليغات در حجم بالا و يا حتي تعداد پايين يكي از كم هزينه ترين و بهترين روش ها مي باشد.

سرعت ارسال بالا، در دسترس بودن هميشگي، اطمينان از خوانده شدن قطعي پيام ها، امكان ايجاد كسب و كار و درآمدي خوب و… از ويژگي هاي ديگر نرم افزار پيامك و ارسال اس ام اس به وسيله آن است.

يكي از مهمترين فاكتورهايي كه همه افراد، امروزه درگير آن هستند هزينه بالاي تبليغات مي باشد.

استفاده از پنل اس ام اس از كم هزينه ترين و پربازده ترين روش هاي تبليغات است كه هر كسب و كاري ميتواند از آن استفاده كند.

با تهيه يك پنل اس ام اس جامع ميتوانيد همرمان تبليغات ارزان انجام دهيد و از مزاياي درامدي پنل نيز بهره مند شويد.

 

گام سوم براي اجراي يك پرسشنامه آنلاين-پاسخ‌هاي پرسشنامه آنلاين خود را جمع‌آوري كنيد

. پاسخ‌هاي پرسشنامه آنلاين خود را جمع‌آوري كنيد

تعداد نمونه‌ها روي نتيجه تحقيقات اثر مثبت دارد پس براي اينكه نرخ پاسخ به پرسشنامه آنلاينتان را بيشتر كنيد مي‌توانيد از مشوق‌ها استفاده كنيد. اعطاي كد تخفيف، شانس شركت در قرعه كشي، هديه، كمك به يك خيريه راه‌هايي هستند كه مي‌توانند افراد را به شركت در تكميل پرسشنامه شما تشويق كنند. يكي ديگر از راه‌هاي موثر اين است كه به شركت كنندگان بگوييد كه در نهايت نتايج را با آنان به اشتراك خواهيد گذاشت. براي اين كار مي‌توانيد ايميل كاربران را دريافت كنيد و نتايج را براي آنان ارسال كنيد.

نتايج را تجزيه و تحليل كنيد

براي بررسي و آناليز پاسخ‌ها و تهيه گزارش بصري مي‌توانيد از انواع نمودارها و جداول كمك بگيريد. همچنين ويفرم علاوه بر انواع نمودارهاي كيكي، ميله‌اي و ستوني، قابليت منحصر به فرد "ابر كلمات" (word clouds) را براي تحليل نوشته‌هاي متني كاربران پياده‌سازي كرده است. با خروجي گرفتن (Export) از نتايج پرسشنامه‌ها مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي آماري (مانند SPSS يا Excel) نيز براي تجزيه و تحليل اطلاعات جمع‌آوري شده استفاده كنيد.

 

6. يك گزارش تهيه كنيد

و آخرين گام در اجراي يك پرسشنامه با نوشتن گزارش به پايان مي رسد. يك پرسشنامه موفق بايد پاسخ‌هاي قابل قبولي را در مورد سوالاتي كه در مورد كسب و كار، محصول و يا خدمتتان داشتيد ارايه بدهد. 

 

پرسشنامه آنلاين را بسيازيد.

 منبع : ساخت پرسشنامه انلاين

 

روشهاي خلاقانه هديه دادن طلا به كسي كه دوستش داريد.

روش هاي خلاقانه هديه دادن طلا به كسي كه دوستش داريد

 

jgdr_c8.jpg

08
 

تقريبا همه مردم جهان هديه گرفتن را دوست دارند. اما اگر اين هديه به روشي خاص و سوپرايزكننده باشد، بدون شك هيجان و خوشحالي بيشتري به‌دنبال خواهد داشت. به همين خاطر گالري پرسته در ادامه اين مطلب چند روش خلاقانه هديه دادن طلا به كسي كه دوستش داريد را آموزش داده است.

هديه را در عروسك (يا حيوان خانگي) جاسازي كنيد

براي هديه دادن جواهرات و زيورآلات مي‌توانيد يك حيوان عروسكي بانمك خريداري كنيد و گردنبند طلا، دستبند يا انگشتر را دور گردن آن بياويزيد و عروسك را به شريك عاطفي خود هديه دهيد.

يا اگر حيوان خانگي داريد همين كار را با سگ يا گربه انجام دهيد. مثلا مي‌توانيد دستبند طلا كه خريده‌ايد را از گردن حيوان خانگي بياويزيد. (البته مطمئن شويد كه توسط حيوان خانگي‌تان پاره نمي‌شود.) يا هديه را درون جعبه بگذاريد و با روباني زيبا آن را دور گردن حيوان خانگي‌تان آويزان كنيد تا خيالتان هم راحت باشد كه براي طلا مشكلي پيش نمي‌آيد.

هديه سوپرايز تولد را در يكي از وسايل موردعلاقه‌اش مخفي كنيد

مي‌توانيد طلا و جواهري كه براي فرد مورد نظر خود خرده‌ايد را درون جعبه شكلات دلخواه او، درون گلدان يا در ميان دسته‌اي از گل‌هاي محبوبش بگذاريد و او را هيجان‌زده كنيد.

يا مثلا مي‌توانيد هديه را درون جعبه مخصوصش بگذاريد، جعبه را به كمك روبان به گلدان وصل كنيد و آنها را هديه كنيد.

بيشتر بخوانيدترفندهاي هديه دادن؛ چگونه اندازه دقيق انگشتر را تشخيص دهيم

با بازي و طرح معما محل هديه را به او نشان دهيد

از ديگر روش‌هاي خلاقانه هديه دادن طلا به كسي كه دوستش داريد اين است كه هديه را در گوشه‌اي از خانه، حياط، باغچه، ماشين، هر جايي كه به نظرتان مناسب است و امكانش برايتان مهياست، مخفي كنيد.

سپس، روي برگه‌هاي كوچكي جمله‌اي براي او بنويسيد كه مجبور شود به محل موردنظر شما برود و مثلا كشويي كه هديه در آن است را باز كند. به اين ترتيب او را هيجان‌زده و سورپرايز خواهيد كرد.

اين جمله‌ها به شخصيت و علاقه‌مندي‌هاي طرف مقابل بستگي دارد و شما اينجا بايد نهايت خلاقيت خود را به خرج دهيد و مطمئن شويد كه نامه‌تان به اندازه كافي حس كنجكاوي او را برانگيخته مي‌كند.

براي سورپرايز تولد هديه طلا را درون پوست ميوه‌هاي خشك بگذاريد

براي طلاهاي كوچك همانند آويزهاي دستبند گالري پرسته، انگشترهاي ظريف يا حتي آويزهاي گردنبند كه اندازه بسيار كوچكي دارند، مي‌توانيد از ميوه‌هاي خشكي همچون گردو استفاده كنيد.

براي اين منظور بايد گردوي خشك را با احتياط از وسط دو نيم كنيد. مغز گردو را خارج كنيد. داخل پوسته را بشوييد و پس از خشك كردن با چسب‌هاي اكليلي داخل آن را پرزرق و برق كنيد تا بستر مناسبي براي طلاي شما ايجاد شود.

سپس يك تكه كوچك فوم داخل گردو بگذاريد و طلا را روي فوم قرار دهيد.

دو نيمه گردو را به هم وصل كنيد و با يك تكه روبان بسيار باريك اين دو نيمه را به هم محكم كنيد.

اين روش براي هديه دادن طلا واقعا خلاقانه است و مطمئن باشيد كه طرف مقابل شما با چنين موقعيتي هرگز مواجه نشده است.

بيشتر بخوانيد كادو ولنتاين دخترانه

هديه طلا را درون سيني غذا جاسازي كنيد 

او را به رستوران مورد علاقه‌اش ببريد. پس از سفارش دادن غذاي موردعلاقه‌اش، به بهانه‌اي به پيشخوان برويد و از گارسون بخواهيد كه هديه را درون سيني غذاي او جاسازي كنيد. وقتي شخص موردنظر شما بخواهد غذايش را ميل كند با جعبه زيباي كادو مواجه و بدون شك هيجان‌زده و خوشحال مي‌شود.

توصيه مي‌كنيم هديه را درون غذا يا درون نوشيدني قرار ندهيد زيرا خطرناك است!

در آخر هم يادآوري كنيم در صفحه اول سايت پرسته، گزينه‌اي به نام «هديه» وجود داردبا كليك روي اين گزينه، سه صفحه مجزا به عنوان‌هاي «هديه زنانه»، «هديه مردانه» و «هديه كودكان» نمايش داده مي‌شود.

شما بايد پس از تعيين جنسيت مخاطب خود، روي يكي از اين صفحه‌ها كليك كنيد. در صفحه‌اي كه باز مي‌شود، تمامي طلاهاي دست‌ساز پرسته كه قابل هديه دادن هستند نمايش داده خواهند شد. در اين مرحله كافيست كه بر اساس بودجه خود، از ستون سمت راست صفحه، فيلتر قيمت را اعمال كنيد.